A good student

Un bon étudiant

earns good grades and perform interesting research

regularly prepares, has a well-grounded background,
open to new information
who does homework, studies
who does their work, learns the material, and is punctual.

who doesn't let anyone else mess with his own business
(that is, studies)
who gets his work done on time.
who gets their work done on time. . . . who gets their
work done on time without having to pay for it with sleep loss.
who is curious about things, who is commited to the
things he/she studies
who is interested in his work and who is motivated
to learn
who is responsible and manages his time well.
who is smart and studies.
who is studious, hard working, and persistant
who knows how to learn.
who learns as much as possible.
who makes a genuine effort to learn
who obeys his teachers
who studies and pays attention during class.
who studies hard and does homework when it is assigned.

who tries hard, spends time studying, asks questions
in class when things are unclear, and respects the teacher.
who tries his best and never settles for second best.

who will work hard and try to contrubute.
who works hard
who works hard
who works hard
works hard, is intelligent, is creative

d'ouvert au monde et à toutes les cultures.

d'ouvert d'esprit
d'ouvert sur le monde et qui
de sérieux, d'inventif, il est motivé
et sait motiver les autres, il sait critiquer les enseignements que
l'on lui donne.
motivé et interactif
qui a un bon professeur?, qui rend son travail utile

qui aime ce qu'il fait et qui a envie d'apprendre

qui aura du travail
qui fais ce qu'il as envie
qui finit ses études
qui n'est non seulement bon à l'école,
mais aussi dans son comportement social, avec les autres.
qui ne fait pas que se préparer à travailler
mais qui ouvre aussi son esprit.
qui ne travail pas trop
qui profite de toutes les opportunités qu'on
lui offre, qui approfondit par lui même
qui répartit bien son temps libre en loisirs,
copains et travail
qui s'engage
qui s'interresse à des sujets extra-scolaires,
qui participe à la vie associative de son campus
qui s'investit, qui a soif d'apprendre.
qui sait rester dans son lit quand il le faut
qui sait travailler et s'amuser
qui étudie
sait faire la part des choses entre connaissances
fondamentales et examens-barrières
sait faire la part des choses entre travail et amusement

sait être original, créatif, indépendant
et performant.
vient en cours, apprend, obtient son diplôme,
s'investit dans des associations
étudie longtemps

Discussion

Je trouve que les Américains et les français ont une conception différente de l'élève modèle. Pour nos amis d'outre atlantique, ce dernier doit obéir à la lettre à ses professeurs c'est un genre de robot : avoir les meilleures notes, passe son temps à travailler et qui aime apprendre. Pour les français, l'élève modèle doit savoir concilier travail et fêtes. Il doit être ouvert à des activités extrascolaires comme s'investir dans des asscociations. Il doit de plus avoir un regars critique sur les enseignements qu'il lui sont dispensés.

Bonjour a tous,

Je voudrais completer ce qu'a dit Joel au sujet des etudiants.

C'est vrai que les étudiants francais ont plus de temps libres et sont plus encourages a s'investir dans des activites extrascolaires que les etudiants des universites americaines, mais il faut considerer le systeme scolaire dans son enemble: ce n'est comme ca qu'en ecole. A la fac il y a beaucoup moins d'activites extrascolaires proposees aux etudiants, et si on leur met moins la pression en matiere de notes il reste que le taux d'echec est enorme par rapport aux universites americaines. Enfin je pense que tous ceux qui sont passés par la prepa seront d'accord pour dire que malheureusement en France il ya aussi des moments ou on vous considere comme un genre de robots

Prune

Bonjour,

je préciserai une dernière chose. Lorsque Joel parle d'étudiants "robots" cela me fait sourire. Souvenez vous de nos longues années de prépas... votre vie associative étaient elles aussi riche qu'aujourd'hui ? Autrement dit, si les américains voient les études comme un sacerdoce, peut être est ce puisqu'il n'ont pas encorte eu l'opportunité de sortir leur nez des bouquins !

Vinz qui va aller se coucher parce que 3 heures de cours c'est beaucoup trop :)

Good Day INT students,

I also analyzed the responses from both sides on who a good student is. MIT students clearly think of a good student as someone who studies hard/does well in school. The French had among others, 7 saying "etudie" and 8 saying "participe aux extra-scolaires" which shows they have a much more balanced definition.

It may seem that American students think about studying and nothing else. This is not true of the typical American student. If you ranked the over 2000 US schools for highest academic load, MIT would be in the top 3. Hence, students here have a much higher-than-average academic load; it's a major characteristic of this school. I hope that helps explain why the focus was so much on studying hard.

In response to Prune, Joel, and Vinz's comments, there is nothing like "temps libre" at MIT. At least, I haven't had one yet, and neither of the people I've spoken to have had one. The decision to participate in extra-curricular activities always comes at a cost - punting homework, losing sleep, extra stress, falling grades etc. Nevertheless, many students (you'll be surprised at the percentages) get involved with campus activities even at the expense of their grades, because it improves their personality. Whereas this is a wise choice, it makes them well-rounded persons, not necessarily model students (in the true sense of the word). By the way, what are the popular extra-curricular activities that people engage in?

Thanks, Regina

Bonjour!

I don't want to seem like I am exaggerating, but Regina has a very good point. We might seem to overemphasize the academic life and sometimes even ignore our extracurricular activities. Unfortunately the academic pressures we deal with are pretty hard. If you people visited MIT, you would find people complaining about their workload all the time! I'm not saying this is right, it's just the way it is here and I guess some MIT students actually take pride in that.

On the other hand, I am sure students from other universities would have had responses much closer to those from the French. For example, I have friends in other universities that do have all the extra time and are much more involved than we are. So I would say in this case the disparity is caused because of the specifics of MIT and not because of a cultural difference. :-)

Hello there,

I think the reason why Americans talk solely about things like good grades and working hard is because of the phrasing of the question. Americans also place importance in extracurricular activities like the French do. But, we wouldn't call someone who does well in school and does extra things a good student. We would call him "well rounded". Hence, I think the French idea of a good student is the American idea of a "well rounded" student and it has nothing to do with American's being bookworms.

Hello everyone.

I think that to the Americans, "student" is associated with "school". And here in America, school emphasizes learning things academically (though other critical, non-academic skills are taught as well). Thus when we think of a good student, it is someone who does well in school, that is, someone who gets good grades and who studies hard. For the French, a good student is someone who is well-rounded. For the Americans, a well-rounded person is someone who is a good student, and who is successful in other things as well.

Salut à tous,

Je voudrais réagir aux posts de Genevieve et Regina.

Tout d'abord, je ne suis pas d'accord avec Genevieve, car en France le culte de la réussite dans les études est au moins aussi grand qu'en Amérique. Simplement, nous sortons pour la plupart de la période des classes préparatoires, où le travail à fournir n'a jamais été aussi intense (quelqu'un parlait de sacrifier son sommeil aux activités associatives au MIT. En prépa c'était à apprendre son cours qu'il fallait le sacrifier). Du coup nous marquons tous une tendance à décompresser et profiter de la liberté qu'offre la vie sur le campus en termes de travail associatif. C'est pour cela que cette composante est marquée dans nos réponses. Mais nous ne sommes pas un échantillon représentatif de la population française , qui répondrait illico presto qu'un bon étudiant est celui qui a de bonnes notes.

Pour Regina : les activités ici sont très diverses. En feuilletant le Yearbook je trouve entre autres : les startup, l'association informatique, le bureau des élèves, le club robot, les clubs impro, spectacles, et théâtre, les clubs oile,photo, TV, et journal, le Gala, l' AIESEC, et j'en passe...

A bientôt

-- Pierre "Clad" R

I wanted to mention that in class we also spoke about the subtle differences between the phrasing of the question in English and French. That could have been a factor why the answers were so different. Nonetheless, I still think that if we could somehow make a general poll, the result of the majority of american and french students would end up with very similar ideas of a good student. My point is that we all values things like being a well rounded student while at the same time being able to perform well academically. Just how much of each element we value has a lot to do with the individual culture of where we study, but overall re results would be very similar. Does this seem plausible to the french folks?

Hi Pierre,

Do you have any idea about what activities "l'association informatique" and the robots club do? And what about les clubs impro spectacles? I find it interesting that you mention the robots club and the computer science clubs as extra-curricular activities. According to MIT "stereotyping rules" anybody who picks those as extra-curricular activities is "super nerdy". However, from the questionnaire responses, it doesn't sound like you guys are nerds so I'd like to know what differentiates your computer and robot associations from ours. Popular extra curricular activities here include sports, dance, acting, and involvement in socio-cultural groups like African Students Association, Association of South Asian Students, Association of Taiwanese Students and so on.

Regina

Hi Pierre,

I did not mean to say that Americans value good grades and the like more than the French do. What I mean is that I think the French and the Americans interpret the phrase "a good student" differently. For the Americans, it seems that "a good student" is a student who is "good" in school, meaning that we get good grades. And for some other universities and high schools, that could also mean participating in activities offered by the school. I think that most of our responses are biased towards the school and the situations that we are in. Unfortunately, even though MIT offers a lot of opportunities to do many "outside of school" activities, I don't think that they encourage it as much as other schools do. Also, many students at MIT find it very difficult to find the time to do things other than their work and their grades. Thus, it is what becomes important to most people here when they mention school.

-Genevieve

Bonjour Pour repondre à la question de Regina, l'association informatique (qui s'appelle Minet, on ne siat pas trop pourquoi) s'occupe principalemant du reseau de la Maisel (la Maisel est la residence des eleves). C'est à eux qu'on s'adresse pour connecter son ordinateur personnel au resau et avoir acces à Internet, ils achetent les crtes et les cables et font tous les branchements pour nous. Ce sont egalement eux qui ont développe Maiselavista, un moteur de recherche qui permet de faire des recherches dans les fichiers mis en partage par les eleves sur le reseau (pour trouver par exemple chez qui vous pouvez télécharger des mp3 ou des films). Sinon ils s'occupent egalement d'aider les eleves, par exemple pour faire leur site perso et ils hebergent plein de sites des clubs et assoces...

Le club robot c'est un club de félés qui fait des robots comme son nom l'indique pour participer à des competitions inter-écoles. Tous le monde les trouve un peu bizarre parce qu'ils sont fans d'électronique et de mecaniques (comme s'ils n'en avaient pas fait assez en classe). Mais en vrai ils ne sont pas méchants :-) et puis ce qui est important ici c'est que tout le monde puisse faire une activité qui lui plaise, quelle qu'elle soit...

Prune

HELLO comme l'a dit regina, les etudiants du mit pensent qu'un bon etudiant est quelqu'un qui travaille dur, alors que cette reponse ne reflete pas les americains. Pour plusieurs questions, les etudiants americains ont donne une reponse differente de ce qu'ils vivent, de ce qu'est la realite. Est-ce que cela veut dire que vous ne pensez pas ce que vous dites? j'attends vos reponses. merci

Hi Carole,

The responses to the questions reflect reality. When I said the responses for a good student don't reflect the views of the average American student, I did not mean that MIT students were lying.

I just wanted to put the responses from MIT students about a good student in perspective. Since all of us put down something related to studying, you might be led to think that all American students are academic robots, like Vinz was saying.

But if you sampled responses from another school, like Harvard, they might be similar to the French responses. You'd still discover that doing well in school is emphasized. But since most people can participate in numerous extra-curricular activities at no cost to their academic performance, being well-rounded will be tied in to being a good student. The idea is that a good student should be able to effectively combine academics and extra-curricular activities. And I believe most MIT students believe this. In fact, if you gave each of us this questionnaire in high school, our responses will be very much like yours. But at MIT, academic performance is overstressed (in my opinion). There's little encouragement or recognition for achieving non-academic feats. And the workload is heavy. Hence, our perception of a good student is more inclined towards academic performance than the average American student's perception of a good student.

The responses to the questionnaires are personal views. The hope is that they will be representative of the American culture. But in the case of a good student, the MIT conception gives the wrong statistical picture.

I hope this helps.

Salut à tous,

Je voudrais répondre à l'avant-dernier post de Regina. Effectivement, pas mal de gens ici considèrent les gars du club Robot et de Minet comme des geeks , ou des nerds (le mot m'a bien fait rire, soit dit en passant) et ce à raison quand on voit certains spécimens. Mais bon, au fond, ils ne sont pas méchants... Quant au club impro, il s'agit d'improvisation théatrâle, c'est-à-dire que l'arbitre lance un thème et une manière de le jouer, et on a vingt secondes pour réfléchir, puis on doit improviser sur scène avec des membres de l'équipe adverse (je schématise, Vinz te donnera les détails bien mieux que moi). C'est très drôle et cela donne l'occasion de rencontrer les étudiants d'autres grandes écoles.

Pour ce qui est de la question de ce qui différencie votre club robot du notre je ne saurais répondre autrement que vous n'avez pas les mêmes nerds que nous, heureusement (j'imagine pas ce que donne un Marian en version américaine...). Par contre pour l'association informatique, je sais qu'avec un peu de chance, la votre intervient rapidement quand le réseau plante, et surtout qu'elle n'appelle pas les gens le soir pour les réveiller pendant leurs perms au local ;°|.

Ici nous avons également des activités de sports,danse et théâtre très populaires, par contre les activités socio-culturelles sont regroupées essentiellement sous la houlette de l'AIESEC, association internationale visant à favoriser le rapprochement des étudiants de toutes origines, ce qui est à mon sens plus fédérateur et utile qu'une multitude de groupes se formant sur la base d' origines ethniques communes.

Voilà, voilà

-- Clad

-- Clad "Watch me now, feel the groove / Party stompin', gonna make you move !"

Salut tout le monde

Je tiens à préciser les propos de Clad et lui remonter les bretelles !

En effet le Club Impro fait de l'improvisation tthéâtrale, mais cette discipline n'est pas très développée dans les pays anglophones en excluant le Canada (à moins que je ne me trompe). C'est une discipline d'origine québecoise qui se joue beaucoup en Belgique, Suisse et France deouis les années 80. Et c'est le meilleur Club de tout l'INT (on fait sa pub où on peut)

Sinon, l'assoce informatique (MiNet), son nom est un pseudo jeu de mot (eh ouais ! les minettes y en a pas des masses au local !). Mais bon, Clad, il ne faut pas cracher sur eux en disant qu'ils ne bougena pas rapidement. Ils font du bon boulot et rapidement, mais ils ne sontpas là pour réparer les conneries que vous avez pu faire (notamment en ouvrant des pièces jointes bizarres... quand on est IG ça la fout mal), ce n'est pas non plus un service après vente.

Autrement dit, leur seule fonction est la gestion du rézo... le reste c'est un petit plus :)

A+

Vinz (ok, mon post n'apporte pas grand chose mais il fallait que je réagisse)

It seems a few people have said that the MIT responses reflect those of us here who work harder than other Americans in school, and not the average American. I disagree with that.

I think the responses of MIT students would be repeated in any school, be it a state college, an Ivy League school, or a high school. I think the difference lies in the fact that Amercans view a good student as relating only to school. The other characteristics listed by the French students, such as participating in extra-curriculars, are things Americans associate not just with students, but with well-rounded people. To be a good student, all you have to is study hard, but to be a complete person, you should do things outside of school. People at MIT believe this, too, as we have many people on sports teams, in clubs, and doing all kinds of other neat things outside of classes. We just don't associate these things with what makes them good students.

-Dina

engage