You believe that your teacher did not give the grade you deserved
on your final exam.

Vous considérez que votre prof a mal noté votre examen final.

Discuss
the grade with the teacher

I ask
for a regrade.

I ask
this teacher the reason.

i can
go and ask about his/her view on my mistakes and defend whatever
I have in mind as right about that.

I don't
care.

I go
and complain about my test grade.

I go and talk
to her in a calm rational manner.
I go
and talk with him/her

i make
a complaint

I often
feel the need to balance justice and temper. Argue rationally and
logically, do not get angry.

I
question him or her about it.

i talk
to the teacher

I will
go talk to her.

I
wonder why he/she gave me that grade

I would
ask her the reasons for the mark.

I would
email him or her and if I get no response, talk to him or her in
person asking to go over my exam in detail, question by question.

I would
explain why I thought I deserved a better grade, but would not
argue if he refused to change it

I would
go to the teacher after class and ask her about it.

I would
make an appointment to go over the exam with the teacher

I would
present my arguement to my teacher until I succeeded.

I would
protest, and explain why I deserve a better grade.

I would
schedule an appointment to discuss the grade.

I would
talk to her after class and find out why I got the grade I got.

I would
talk to my teacher.

I'd go
talk to him about it

I'd
speak to them & ask them about what I did wrong & ask why
I got a low score.

I'd
talk to the teacher and ask to have the exam regraded.

I'll
complain.

Talk to
some other teachers.

unfair

You ask the professor to look at
specific questions you feel were not graded properly

c'est la vie...

Il a noté "à
la tête du client"!

J'en parle avec des amis

j'essaie de le voir pour
discuter ensembles

j'irai lui parler pour comprendre
la notation

je cherche mon prof pour
vérifier

je demande à quelqu'un
d'autre de le corriger

je lui demande de relire
ma copie

Je lui demande quelques explications
à propos de ma copie

je me renseigne auprès
des autres pour voir si ils ont aussi des raisons de se plaindre.

je trouve cela injuste et
essaie de rassembler mon courage pour lui en toucher deux mots

je vais en dicuter avec lui

je vais le voir

je vais le voir et lui demande
des explications

Je vais le voir pour demander
des explications

je vais le voir pour lui
en parler

je vais le voir pour qu'il
m'explique

Je vais lui demander des
explications sur la façon de noter

Je vais lui en faire la remarque,
le plus diplomatiquement possible.

Je vais lui en parler calmement.

je vais me plaindre(je l'ai
déjà fait à plusieurs reprise quand j'estime
que cela est justifié)

je vais renégocier
la note

Je vérifie et vais
le voir.

les profs notent toujours
mal les examens finaux.

si la note est capitale pour
l'obtention du diplôme j'irai réclamé sinon je
ne fais rien

Si une autre note peut changer quelque chose, je vais
lui demander la raison d'une telle notation

Discussion

- 08:47am
Oct 29, 2001

(#

1

of 6)

I felt as if the responses indicated that MIT students are more likely to contest their grade and instantly debate their teacher than the students at INT. I would like to suggest two reasons for these differences and am interested in hearing your responses.

1. Is it a correct assumption that students at MIT have more graded assignments and tests than students in France? In many MIT classes, many students hand in over 10 problem sets in 1 class during the duration of a semester, engineering students may complete several projects, and foreign language students may be frequently quizzed. Therefore, grades are a constant reminder to MIT students, and that might cause an MIT student to want to contest an unfair grade more often.

2. Many science and engineering classes are B centered as freshmen physics is C centered, in which the centering denotes the average grade in the class. Because of the challenge of receiving stellar grades, perhaps students are more likely to attempt to argue for A's.

- 03:45am Nov 5,
2001

(#

2

of 6)

"Is it a correct assumption that students at MIT have more graded assignments and tests than students in France? "

Je ne sais pas si ce soit le cas. La plupart entre nous sont des prémière années ici à l'INT donc on ne peut rien dire encore au niveau de nombre de travaux et devoirs. En plus, avant d'integrer à l'INT, on était aux classes préparatoires. On y a eu beaucoup de devoirs (test and assignments)- ils sont notés, mais ce qui compte à la fin c'est le résultat des concours. =)

Une chose (je crois) est vraie ... ici en France, être présent dans une classe est plus important qu'avoir une bonne note =)

- 03:55am Nov
5, 2001

(#

3

of 6)

En complément de Han Lun (ce qu'il dit est assez vrai), j'ajouterai que les relations avec les profs à l'INT sont, à mon avis, pas assez "développées" pour qu'on puisse aller pleurer pour une note. Quoique ça soit faisable ... En plus, on m'a toujours appris à la "boucler" à ce sujet, certains de mes profs n'hésitainet pas à diviser la note par deux sans chercher à comprendre ni même à savoir pourquoi on leur demande ! Par contre, quand il s'agit d'une injustice dans l'autre sens (une "trop" forte note), il arrive que les profs laissent la note sans la modifier : ça compense ! (à moins que ce ne soit de la fainéantise ...)

Je m'interroge sur la première raison de Jeff : s'il y a autant de notes, pourquoi se plaindre pour une note ?!! C'est plutôt quand il y en a une seule qu'il faudrait s'inquiéter ..... Non ?

- 08:06am
Nov 5, 2001

(#

4

of 6)

Je poserais la même question que Damien. Une note injuste dans un paquet de 10 notes n'a pas grande influence. De plus je ne pense pas que contester une note serve à grand chose sauf si l'erreur est énorme. Lorsque l'on rend une dissertation, il est quand même difficile d'évaluer son propre travail et de décider que la note est injuste.

- 08:42am Nov
5, 2001

(#

5

of 6)

Il est vrai que le fait de n'avoir que très peu de notes est à mon avis plus stressant puisqu'il devient plus difficile de se rattraper.
Cela l'est d'ailleurs d'autant plus que, comme nous sortons de classe préparatoire, nous sommes habitués à avoir un certain nombre de notes et que nous attachons donc moins d'importance à un seul résultat. C'est d'ailleurs pourquoi je ne comprends pas, moi non plus, le point de vue de Jeff...

- 03:30pm Nov
8, 2001

(#

6

of 6)

Students who complain about their grades often take their grades extremly seriously. Such students often strive for perfection. Many high school students receive a class rank, and some are competitive with their peers for receiving the best grades. Thus, every point can significantly help improve a grade, and these perfectionists want to strive for an A+. Nonetheless, I think that students often complain about a grade because they believe that they must defend themselves out of principle.