You see a student next to you cheating at
an exam

 Vous voyez un étudiant à côté
de vous qui triche à un examen

 do nothing

do the same

go ahead

Hope he doesn't get caught

I don't care, it's his problem!!

I expect him/her to fail anyway.

i feel sorry for him/her but don't condone it

i ignore it for the duration of the exam and tell the professor at the end

I report the student at the end

I try to ignore it.

I would feel angry but would not tell on him.

I would get mad at the student.

I would tell the professor after the exam.

I'd ignore it- what they don't learn is their loss.

ignore it

it's their loss. what goes around comes around

mind my business

mind my own business and continue with my OWN test!

Nothing, what a person does along those lines is his responcibility

oh well, it will come back to him eventually

oh well, this is MIT and we're all messed up, i can't wait to leave

remember it, depending on the test tell the prof.

report it to the teacher

See if you can do it too.

send an anonymous note to the teacher.

stop him and give a reson why he shouln't do it

Tell the head ta after the test

what's new - it's his/her loss anyway.

wish that i could do it too, but immediately think that they're loosing

You ignore it.

 A un examen,je ne dis rien.A un concours,je le signale.

C'est sa responsabilité qu'il engage.

c'est son problème

Cela m'est égal.

ça m'énerve puis j'oublie

Il n'est pas sûr de réussir mieux

Je continue mon travail.

Je l'observe en souriant mais ne dit rien

je le denonce a un surveillant

Je le fixe du regard pour le mettre mal à l'aise

Je m'en fiche, c'est son problème.

Je me dis "le pauvre, de toutes façons il ne réussira pas...".

je me dis que c'est injuste et qu'il ne mérite pas de l'avoir

Je n'ai rien vu...

je n'intervient pas, mais lui en parle après

Je ne dis mot, il est responsable de ses actes

je ne dis rien : ce n'est pas à moi d'intervenir même si c'est mal

je ne dis rien.

Je ne dit rien, il est responsable de ses études.

Je ne fais rien

Je pense qu'il ne pourra jamais être fier de son travail.

je pense: "lui, il n'a rien compris"

je pompe sur lui

je rigole

je suis mécontent, je n'agis pas sauf si concours

je trouve ça drôle et inutile

si ca peut le faire reussir tant mieux...un examen n'est pas un concours

stop him and give a reson why he shouln't do it

Tant pis pour lui

Discussion

salut ,pas grand chose à dire : il y a ceux qui sont contre et qui le disent , ceux qui ne font rien ,et ceux qui trichent aussi... pourtant, les Français font la distinction entre examens et concours (c'est surement du aux classes préparatoires que beaucoup d'entre nous ont du faire pour rentrer à l'INT).Et vous, est-ce que le système des concours est très développé dans l'enseignement américain?

Hello Nicolas:

Competitions and exams do not really have a difference in the US. Applying to a competitive college is done on a competition basis, that takes not only into account many factors including exams (which are not based on a "bell curve " essentially )and other non-academic issues. Therefore there is not really an exam that is done on a competing basis . I believe that in France the system is quite different.

Salut

J'avoue que les réponses m'ont un peu surpris. Ayant vécu dans la perspective des concours pendant deux ans, je n'aurait pas vraiment été surpris par des dénonciations côté français. Et bizarrement, c'est plutôt les Américains qui en ont parlées. Le système des concours est-il donc aussi développé aux Etats-Unis ?

Néanmoins, il est amusant de remarquer que peu réagissent en trichant également. Alors honnêteté ou hypocrisie ?

What is the difference between an exam and a competition in France? Why is a french student more likely to report a student cheating during a competition rather than during an exam? In the U.S., exams are very competitive.

Hello!

I noted that in the French side most people would intervene in the case of a competition but not in an exam. However, in the American side there were more people willing to tell the professor about it independant of a competition or exam. I think that this difference is accounted for the fact that in the US the notion of justice in very important . MOst people claim for things to be done in a fairly. What is the importance of justice in France?

I, like a lot of the American students, am confused about the difference between a "concours" and un "examen."

Overall, American students are not overwhelmed with the idea of cheating. We certainly do not condone it, but at the same time, reacting to it is often more work than just ignoring it.

I agree with Cynthia; American students tend to not react too strongly to others cheating on exams. I guess many of us have the attitude that it's that person's loss if he cheats, and it's on his conscience, not our's. The only thing that upsets me is when the class is on a curve and that person's score makes it harder for me to get a good grade. When a class is graded on a curve, the exams then turn into a sort of competition since one is, in effect, competing against the other class members for the better grade. How are grades given in French classes for the most part? Are you graded relative to your fellow classmates or on a straight grading scale?

Salut à tous!

Une petite tentative d'explication rapide. En France, les épreuves scolaires sont divisées en deux catégories: les examens et les concours. La diférence? Un examen consiste à atteindre une certaine moyenne (10 par exemple). Tout étudiant qui a atteint cette moyenne est reçu. En revanche, le concours est basé sur le système de la compétition. Seuls les 100 premiers seront reçus par exemple et quelqu'un qui a 2/20 de moyenne peut être reçu s'il est parmi les premiers. On comprend alors facilement combien ce système est susceptible d'entraîner des délations. Un de moins à battre pour être reçu! C'est ce qu'on appelle l'esprit concours!

Comme l'a expliqué Gwénaël, avant d'intégrer l'I.N.T, nous avons fait des classes préparatoires où nous vivions avec l'esprit concours. Cependant le système, une fois que vous avez intégré telle ou telle école, devient tout à fait différent du votre. A l'I.N.T, par exemple, pour pouvoir passer en deuxième année, tu dois avoir 10/20 de moyenne, et ce quelque soit ton rang. Aussi, en école, on s'entreaide, à la différence des classes prépa, où on est tous en compétition. Il n'y a que pour les options de troisième année, où il faut que tu choisisses selon ton rang.

Salut. Je voudrais apporter un petit complément à ce qu'on dit Gwenael et Caroline. Les classes préparatoires c'est l'esprit concours, mais pas encore la guerre ouverte entre élèves. Heureusement, l'amitier est plus forte que la compétition. Enfin je crois. Et vous ? D'autre part, je ne suis pas sûr que vos "exams" correspondent à nos "examens". Pourriez-vous nous expliquer ?

Je ne me rend pas bien compte de la situation au MIT.Comment êtes-vous évalués au cours de l'année?. Ne passez-vous jamais de concours? C'est-à-dire,est-ce que votre classement à un ou plusieurs examens n'intervient pas à la fin de l'année (par exemple, pour choisir des options)?

Most of my classes are graded on a curve, and tests affect the final grade in a class a lot. Maybe I'm just not that competitive, but I just don't think that one person cheating will affect my grade. Although it does sort of bother me when people cheat because the class is curved, I know that if a person cheats, it will come back to haunt him later, like on the next test, when he still hasn't learned the material, or when he eventually gets caught. And I don't think that enough people cheat that it really matters to my grade.

In response to Nicolas, how we are graded in our classes at MIT varies depending on the professor. In general, our grade is based on homework, a midterm (or sometimes 2-3 exams throughout the term), and a final. Class participation and labs may count towards your grade in the class also. Each of these items carries a different weight in calculating your final grade, but usually the midterm and final are a large percentage of your grade in the class. They are cumulative exams that test your comprehension of the material covered in the course. None of our exams are "competitions," so to speak, but in some classes, your grade depends on how others in the class did. This is called "grading on a curve," and the average score in the class on an exam will be set as a certain grade and grades will then be given based on how one did relative to the average.